Kryoterapia, liečba chladom

Kryoterapia, teda liečba chladom slúži na urýchlenú regeneráciu poškodených alebo zapálených svalov a zranení. Pomáha zvýšiť prietok krvi a lymfy pomocou uvoľnenia myofasciálnych bodov. Zmierňuje svalové kŕče, stuhnutosť alebo bolesť kĺbov, zlepšuje stav jazvového tkaniva, akné, ekzému, celulitídy a vrások. Aplikácia chladu tiež aktivuje tvorbu kolagénu. Pomocou chladu môžeme znížiť svalovú únavu a napätie a zároveň tak podporiť prirodzenú úľavu od bolesti ale i od stresu.

Pri aplikácii venujeme pozornosť kontraindikáciám, ku ktorým patria: arteriálne poruchy prekrvenia, poruchy citlivosti, alergia na chlad, angina pectoris, celkové výrazné oslabenie organizmu, kachexia, anémia.

Vo Fyzio Family využívame kombináciu výhod liečby chladom a myofasciálnej masáže pomocou kryoguličky. Patentovaný dizajn 2 v 1 s voľne pohyblivou guličkou umožňuje, aby sa kryogulička kotúľala bez zaseknutia, zabezpečí tak príjemný zážitok z kryoterapie.

Kryoterapia pomocou kryoguličky

Termoterapia – liečba teplom

Vo Fyzio Family využívame teploliečbu pomocou hrejivých vankúšikov. Teploliečba slúži na uvoľnenie spazmov a kontraktúr, zmenšenie chronickej bolesti. Dôležité je taktiež poznať kontraindikácie, ku ktorým patria: akútne zápaly, ochorenia kardiovaskulárneho systému, tiež nie je vhodná aplikácia na miesta, kde je implantovaný kovový materiál.

Teploliečbu využívame v terapii podľa Ľudmily Mojžišovej pred mobilizáciami a ošetrením panvového dna, tiež pred masážou.

Termoterapia pomocou nahriatých prírodných vankúšov

Kombinácia tepla a chladu

Kombinácia pozitívnej termoterapioe s kryoterapiu, teda s aplikáciou chladu je vhodná pri rôznych zdravotných ťažkostiach ako je hypotónia svalstva, svalová bolesť, spazmy, kontraktúry a mnohé ďalšie. Kombinácia negatívnej a pozitívnej termoterapie zabezpečuje kontrast senzitivity, čo je prospešné pre schopnosť tela prispôsobovať sa zmeneným podmienkam.

Na základe dôkladného vstupného fyzioterapeutického vyšetrenia stanovujeme vhodnú terapiu pre Vás.

Mgr. Veronika Pavlíková